Hoofd schouder knie en teen klachten

Alle voorkomende korte klachten die u hinderen bij het vrij bewegen tijdens uw dagelijks leven vallen bij ons onder de Hoofd, Schouder, Knie en Teenklachten. Wij starten een kort opgezette behandeling zodat u zo snel mogelijk weer vrij kunt bewegen.
Hoofdpijn
Met hoofdpijnklachten bedoelen we pijn rondom het hoofd. Stekende, zeurende klachten die zowel te koppelen zijn aan het hoofd, de spieren om het hoofd/halsgebied of de gewrichten in de nek. Samen met de therapeut wordt er gezocht naar een oorzaak van de pijn. De therapeut onderzoekt de klacht en bespreekt met u wat de best mogelijke oplossing is voor uw pijnklacht.
Pijn in de nek
Pijn in de nek kan plotseling of gedurende de tijd ontstaan. Het kan enkel- of dubbelzijdig zijn, met of zonder uitstraling. Een ingewikkeld stukje techniek. Samen met de manueeltherapeut wordt er gezocht naar een oorzaak van de pijn. De therapeut onderzoekt de klacht en bespreekt met u wat de best mogelijke oplossing is voor uw pijnklacht.
Pijn in de bovenrug
Pijn in de boven rug ontstaat veelal vanuit de houding. Langdurig eenzelfde positie handhaven kan voor extra spanning in de spieren van de rug zorgen, met bijkomende problemen. Ook kan pijn in de bovenrug kan zorgen voor uitstraling in de armen of benen, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn. Samen met de manueeltherapeut wordt er gezocht naar een oorzaak van de pijn. De therapeut onderzoekt de klacht en bespreekt met u wat de best mogelijke oplossing is voor uw pijnklacht.
Pijn in of rond de schouder
De schouder is een ingewikkeld gewricht. Een lastig samenspel van spieren, pezen en nauw aan elkaar grenzende gewrichten. Schouderpijn kan plots ontstaan door bijvoorbeeld overbelasting of val, maar ook sluimerend opkomen. Denk hierbij aan vaak herhaalde bewegingen of leeftijd kan hierin een rol spelen. Schouderpijn kent ook vaak uitstraling de arm in, met of zonder tintelingen. Samen met de sportfysiotherapeut of manueeltherapeut wordt er gezocht naar een oorzaak van de pijn. De therapeut onderzoekt de klacht en bespreekt met u wat de best mogelijke oplossing is voor uw pijnklacht.
Pijn aan de elleboog, pols of hand
Pijnklachten aan de elleboog, pols of hand kunnen verschillende oorzaken hebben. Klachten kunnen acuut ontstaan, denk hierbij aan vallen of een ongeluk, of sluimerend ontstaan. Onze ergotherapeute onderzoekt wat de pijnklacht veroorzaakt en bepaalt samen met u wat de beste oplossing is voor uw klacht.
Pijn in de onderrug
De lage rug is een zwaar belast onderdeel van het lichaam. Pijnklacht in en rondom de onderrug is dan ook complex. Pijn in de lage rug ontstaat vaak plotseling, maar kan ook over een langere periode van tijd ontstaan. Samen met de therapeut wordt er gezocht naar een oorzaak van de pijn. De therapeut onderzoekt de klacht en bespreekt met u wat de best mogelijke oplossing is voor uw pijnklacht.
Pijn in heup
Heupklachten zijn vaak moeilijk te omschrijven. Bij pijnklachten in en rondom de heup kunnen verschillende weefsels betrokken zijn, maar ook de lage rug zou de klacht kunnen veroorzaken. Samen met de therapeut wordt er gezocht naar een oorzaak van de pijn. De therapeut onderzoekt de klacht en bespreekt met u wat de best mogelijke oplossing is voor uw pijnklacht.
Pijn in de knie
Knieklachten ontstaan vaak plotseling, maar kunnen ook langzaam opkomen en soms weer verdwijnen. De pijn kan in rust aanwezig zijn of juist tijdens het bewegen. Samen met de sportfysiotherapeut wordt er gezocht naar een oorzaak van de pijn. De therapeut onderzoekt de klacht en bespreekt met u wat de best mogelijke oplossing is voor uw pijnklacht.
Moeilijk te plaatsen pijnklachten
Dit zijn pijnklachten die blijven bestaan ondanks dat er verschillende therapieën zijn doorlopen. Onze therapeut onderzoek samen met u naar de oorzaak van de pijnklacht maar ook wat ervoor zorgt dat deze pijnklacht in stand gehouden wordt. Samen met de therapeut wordt er gewerkt aan een behandelplan waar u het meeste baadt bij heeft.