Fysio lageland

Pijn aan enkel of voet

Heeft u last van pijn, zwelling of stijfheid in of rondom het enkelgewricht? Moeite met bewegen en/of het uitvoeren van dagelijkse activiteiten en sport? Gevoel van instabiliteit?

Enkelklachten zijn klachten die worden ervaren in en/of rondom het enkelgewricht. Dit gewricht bestaat uit 3 botstukken: het scheenbeen, het kuitbeen en het sprongbeen. De enkel bestaat verder nog uit banden, spieren, pezen en kapsel. De meest voorkomende enkelblessure is de verzwikte of verstuikte enkel. Dit kan gebeuren wanneer de voet naar binnen of naar buiten zwikt. De banden van de enkel kunnen hierdoor verrekken of inscheuren. Meestal is dit kenmerkend door de enkel die meteen dik wordt en/of verkleurd. Enkelklachten kunnen ook ontstaan door een overbelasting, zoals bij een peesblessure. Na een operatie aan de enkel kunt u ook terecht bij de fysiotherapeut.

Behandelingen

Tijdens de eerste afspraak wordt samen met u in kaart gebracht wat uw klachten zijn en waar wij als fysiotherapeut een rol kunnen spelen. Na het vraaggesprek volgt een lichamelijk onderzoek. Op basis van de gegevens uit zowel het gesprek als het onderzoek zal er samen met u een behandelplan worden opgesteld. De behandeling is gericht op het verminderen van de beperkingen die u ervaart als gevolg van de klachten. De behandeling is afhankelijk van de bevindingen van het onderzoek en kan zich richten op vermindering van pijn, verbeteren van de bewegelijkheid, oefeningen voor de bewegelijkheid of het verbeteren stabiliteit.

Soorten pijn aan enkel

Enkelklachten waarmee u bij de fysiotherapeut terecht kan:

Fractuur;

Inklemming van het enkelkapsel ;

Verzwikte of verstuikte enkel;

Artrose;

Sinus tarsi syndroom;

Peesaandoeningen (zoals achillespees);

Slijmbeursontsteking;

Hielspoor;

Stressfacturen in de voet ;

A-specifieke enkel- of voetklachten ten gevolge van overbelasting ;

Maak een vrijblijvende afspraak.

Heeft u klachten? Wij helpen u hier graag vanaf! Maak hieronder snel een afspraak.

Locatie bij u in Rotterdam-Alexander;

Altijd een persoonlijk coach speciaal voor u;

Een persoonlijk behandelplan;